W malowniczej dolinie, położonej na uboczu, w najbardziej na południe wysuniętej części pasma gór, leżą grobowce królowych, księżniczek i książąt z okresu Nowego Państw. Jest ich 80, znacznie skromniejszych niż grobowce królów.
Grobowiec królowej Nefertari, Wielkiej Małżonki Ramzesa II, słynie ze wspaniałych barwnych reliefów. Stopnie prowadzą w dół do przedsionka. Wejście do długiego korytarza zdobią rysunki skrzydlatej Maat .W komorze grobowej można oglądać podróż królowej do bogów. Można też oglądać wizerunki bogów i demonów.
Do dziś udało się odnaleźć też około 450 grobów prywatnych i niezliczoną liczbę korytarzy nie posiadających dekoracji.
Dolina Królowych jest położoną najbardziej na południe nekropolią Teb.
Fragment jednego z pomieszczeń grobowca królowej Nefertari, małżonki Ramzesa II.
Przepiękne malowidła przedstawiają scenę prowadzenia przez boginię Izydę -
królowej Nefertari przed oblicze boga Chepri.
Fragment malowideł w grobowcu Nefertari
Fragment malowideł w grobowcu Nefertari
Fragment malowideł w grobowcu Nefertari
Nefertari, małżonka Ramzesa II.
Grób księcia Amon-Herchepszefa, syna Ramzesa III, odkryty w 1904 r. przez
Włoską Misję Archeologiczną. Uważany jest za najpiękniejszy po grobowcu
królowej Nefertari, grób na tej nekropoli.
Trzy muzykantki grające na harfie, lutni i flecie, biorące udział w
bankiecie pogrzebowym. Malowidło to znajduje się w grobowcu Nachta
i jest jednym z najbardziej znanych arcydzieł malarstwa tebańskiego.
Relief w grobowcu Paszedu - klęczy pod wielkim okiem Udżat, trzymającym świece ofiarne.
Oko Udżat - znaczy ''Uczynione Ponownie Zdrowym'' było potężnym amuletem ochronnym, nawiązującym do legendy o zranionym oku Horusa podczas walki z Setem i jego cudownym uleczeniu przez boga Tota.
Dwa wizerunki boga Anubisa w postaci szakala, znajdujące się w wąskim korytarzu
wiodącym do komory grobowej w grobowcu Paszedu - wysokiego urzędnika w Tebach.
Wschodnia ściana komory grobowej w grobowcu Paszedu. Nad wejściem dominuje wielkie centralne przedstawienie Ptaha-Sokarisa w postaci sokoła siedzącego na barce, nad którym unosi się oko Udżat. Na prawo od wejścia znajdują się trzy rzędy przedstawiające rodziców i krewnych zmarłego.
Poprzedzany przez Anubisa w postaci szakala spoczywającego na kaplicy, Paszedu wraz z żoną Nedżmetbehedet i synami Mehna i Kaha (przedstawionymi u stóp rodziców), oraz krewnymi, oddają hołd Horusowi. Pionowe kolumny tekstu zawierają zaklęcia z ''Księgi Umarłych''.
Zdjęcie lotnicze tzw. ''Grobów Dostojników'' i doliny Deir el-Bahari. Wielka świątynia królowej Hatszepsut dominuje nad całym otoczeniem. Za nią znajduje się naturalny amfiteatr, gdzie znaleziono liczne groby z królewskimi mumiami i ''Groby Dostojników''. Znanych jest kilkaset grobów, z których tylko nieliczne są udostępnione zwiedzającym. Mieszkańcy wioskiGurna przekształcili wiele grobowców w domostwa.
Widok na dolinę poświęconą w starożytności bogini Hathor w Deir el Bahari (po arabsku
znaczy ''Klasztor Północny'')
Plan świątyni w Deir el-Bahari (po arabsku ''Klasztor Północny'') - bogini Hathor
Naprzeciw świątyni w Karnaku, po drugiej stronie Nilu, niczym wykuta w skale świątynia
bogini Hathor.
Widok na drugi taras i świątynię grobową Mentuhotepa II.
Widok na drugi taras, świątynię Hatszepsut
i kaplicę Hathor.
Faraon Mentuhotep Nebhepetre z XI dynastii, zbudował w tej dolinie swą świątynię grobową.
Po raz pierwszy zastosowano tarasowy układ poszczególnych części świątyni, otaczając
tarasy kolumnami.
Niewiele przetrwało ze świątyni w Deir el Bahari, jednak patrząc na jej ruiny można
ocenić wielkość i schemat architektoniczny tej budowli.
Reliefy w kaplicy Hathor